De Broodfabriek geeft op verschillende manieren bekendheid aan de Handwerkdagen:
Traditionele marketingkanalen
Voor iedere editie van de Handwerkagen wordt geadverteerd in diverse huis-aan-huis kranten in de regio haaglanden (oplage 1.200.000) ‘De Posthoorn, Haagmedia, Dichtbij en Haags Nieuwsblad.
Driehoeksborden, flyers en posters
De Broodfabriek reserveert driehoeksborden en verspreid actief full-coulor flyers en posters om de Handwerkdagen bij de doelgroep bekend te maken. Denk hierbij aan:
∝ Driehoeksborden in de regio; o.a. Rijswijk, Den Haag, Delft en Zoetermeer
∝ A5 flyers Handwerkdagen
∝ Opname in A5 seizoensagenda van De Broodfabriek
∝ A5 flyers Handwerkdagen
∝ Opname in A5 seizoensagenda van De Broodfabriek
De driehoeksborden worden in de week voor het evenement geplaatst in de nabije omgeving. De A5 flyers worden verspreid via standhouders, op geschikte evenementen, in De Broodfabriek zelf en bij verschillende VVV kantoren in de regio.
Online marketing
Geïnteresseerden kunnen op de hoogte blijven van de Handwerkdagen via social media. Dit evenement is te volgen op Facebook en Instagram. Daarnaast verstuurt de organisatie persberichten naar doelgroep gerichte media. Zo zorgen wij voor redactionele aandacht via (zoals eerder aangegeven) kranten, tijdschriften, websites en radiostations.
Door de jaren heen heeft De Broodfabriek een groot mailingbestand opgebouwd. Dit bestand groeit nog dagelijks, daar geïnteresseerden zich via deze website kunnen aanmelden op de nieuwsbrief. Potentiële bezoekers ontvangen gedurende de weken voor de beurs verschillende nieuwsbrieven over de Handwerkdagen en over De Broodfabriek in het algemeen.